Veerbollen-voor
About MyselfMijn BX-enBX TechniekRT-WEBVakantie's

 

Tips 
Versnellingbak 
Onderhoud 
Motor 
Dashboard 

 

[Home][BX Techniek][Onderhoud][LHM][Veerbollen-voor]

[Hoogteregelaar][Leidingen][LHM-vervangen][schema][Veerbol][Veerbollen-voor]


Het vervangen van de veerbollen.

Het gereedschap die je nodig hebt.

Vergeet niet nieuwe ringen te gebruiken de oude zijn niet veerkrachtig genoeg meer om goed te kunnen afdichten.

(ze zijn te dun geworden)

Zet de BX in de laagste stand.

Dit is genoeg om de druk kwijt te raken.

De hoogte regelaarpook naar voren drukken en zorg dat deze in de uitsparing valt.

Er zijn twee mogelijkheden om de bollen los te krijgen.

Je kan ze met een moker en bijtel los slaan als ze erg vast zitten.

Maar probeer het eerst op deze manier vooral als je de bollen nog wil vullen met stikstof.

Draai hem los en vang de olie op die er uit loopt.

Het is niet veel maar het geeft genoeg rommel.
Plaats een nieuwe ring.

Draai de bol goed vast met je handen dit is genoeg als je een nieuwe ring gebruikt.

Als je geen nieuwe ring gebuikt dan kan hij wel weer los gaan.

Maakt de omgeving schoon het trek extra vuil aan.

Controleer de LHM niveau en vul deze bij voordat je de motor start. Vul altijd de voorraadpot bij in de laagste stand zo kan deze nooit overlopen.

Start hierna de motor en breng de BX op rij hoogte.
Controleer op lekkage.

Succes met de klus.

Top


Copyright (c) 2005 RT- WEB design. All rights reserved.
Update 03-10-2009

roel@citroenbx.nl