13-07-2008
About MyselfMijn BX-enBX TechniekRT-WEBVakantie's

Versnellingsbak

 

PreviousUpNext

BX 19 GTI

HPIM6586.jpg

De Dbundel (octopus) moet ook vernieuwd worden er zit op de verdikking wat haarschuurtjes. Daarom moet ik eerst het ergste vuil weghalen.

HPIM6587.jpg

De achterste leiding was eerst een plug met een rubberslang hier gaat de LHM door als je de BX laat zakken en als hij uitveert. Deze heb ik vervangen voor een vaste leiding.

HPIM6593.jpg

HPIM6588.jpg

Deze slang mond hier op uit. Hij zit aangesloten op de retour van de drukregelaar.

HPIM6603.JPG

HPIM6604.jpg

Nu zit de vaste leiding in de dop hier heb ik een gat ingeboord en hier de leiding doorheen gestoken.

HPIM6606.jpg

Dit is het water verdeelstuk die achter op het blok zit ,hier zit ook de aansluiting van de kachel radiateur. Hier zit een haarscheurtje in dus die moet ook vernieuwd worden.

HPIM6598.jpg

Dit is de drukgroep. Hij was nog niet versleten maar ik ga hem toch vervangen. Hij hapte nogal en slipte ook wel een met stevig optrekken. Er zat olie op de platen.

HPIM6607.jpg

Dit is het vliegwiel je kan zien dat hij geslipt heeft. Dit is te zien aan de gekleurde vlakken op het vliegwiel.

HPIM6609.JPG

Hier zie je de boosdoener van vele ellende. De olie keerring is versleten en laat motorolie door en dat komt dan op de koppelingsplaten de bouten die op het vliegwiel zaten waren verzadig van de olie. Op het vliegwiel kan je zien welke bout door heeft gelekt, hier zit een olievlek omheen.

HPIM6611.JPG

Dus goed schoonmaken en de kering verwijderen.

HPIM6612.JPG

HPIM6614.JPG

De olie keerring

HPIM6617.jpg

De nieuwe koppelingkabel.

HPIM6618.jpg

[Previous][Up][Next]

Copyright © 2005 RT WEB designs. All rights reserved.
Update 18-04-2009

roel@citroenbx.nl